Зарубіжна література 2 курс

Тема

1

Значення художньої літератури для людини й людства XXI ст. Формування читача в епоху цифрових технологій. Оригінали й переклади художніх творів, їхня роль у розвитку особистості. Перекладна література як важливий складник вітчизняної культури й чинник формування української нації.

2

Стародавня Греція Етапи й шедеври античності (огляд). Гомер (приблизно VIII ст. до н. е.). «Одіссея» (1-2 уривки за вибором учителя)

3

Міфологічні, пригодницькі й побутові елементи в «Одіссеї». Уславлення людського розуму, вірності, винахідливості й допитливості. Засудження беззаконня, насильства й несправедливості та самовпевненості й марнославства. Образ Одіссея.

4

Італія. Специфіка італійського Відродження, його основні етапи, представники. (МЗ) Історія, художня культура.

5

Данте Аліґ’єрі (1265 – 1321). «Божественна комедія» (Пекло, І, V). Роль Данте Аліґ’єрі в історії європейської культури.

6

Поема «Божественна комедія» як філософсько-художній синтез середньовічної культури й утілення ідей раннього Відродження. Особливості композиції поеми. Концепція світу й людини. Алегоричний зміст образів та епізодів. Жанрова своєрідність твору.

7

Англія. Ренесанс в Англії. Здобутки й представники.

 8

Вільям Шекспір (1564 – 1616). «Гамлет». Здобутки драматургії В. Шекспіра. Філософські та моральні проблеми в трагедії «Гамлет». Провідні мотиви твору. Художній простір (данське королівство як символ). Гамлет – вічний образ світової літератури. Багатогранність шекспірівських характерів. Відкритість твору в часі, його рецепція та інтерпретації в наступні епохи.  

 9

Розвиток мовлення. Золоті сторінки далеких епох. Гомер, Данте, Шекспір

 10

Контрольна робота з теми: Золоті сторінки далеких епох. Гомер, Данте, Шекспір.

 11

Специфіка переходу від романтизму до реалізму. Німеччина. Романтизм у Німеччині.

 12

Ернст Теодор Амадей Гофман (1776 – 1822). «Крихітка Цахес на прізвисько Цинобер». Е. Т. А. Гофман як представник гротескної течії романтизму. Віхи мистецького шляху.

 13

Протиставлення філістерів та ентузіастів як провідний конфлікт творчості Е. Т. А. Гофмана. Особливості сюжету й композиції повісті «Крихітка Цахес на прізвисько Цинобер». Гротескні образи. Викривальний зміст твору. Символіка.   

 14

Особливості сюжету й композиції повісті «Крихітка Цахес на прізвисько Цинобер». Викривальний зміст твору. Символіка.    

 15

США. Розвиток романтизму в США, видатні представники. Волт Вітмен (1819 – 1892).  Місце В. Вітмена в літературному процесі США. Особливості світобачення митця.

 16

Волт Вітмен. «Листя трави» (1-2 уривки за вибором учителя).Зв’язок збірки «Листя трави» з історією та життям Америки. Тематика, проблематика, композиція збірки «Листя трави». Образ ліричного героя. Символи. Традиції й  художнє новаторство В. Вітмена.

 17

Роман як жанр літератури, його формування і провідні ознаки. Різновиди роману XIX ст., національна своєрідність.

 18

Стендаль (Марі Анрі Бейль, 1783 – 1842). «Червоне і чорне». Творчий шлях письменника, його внесок у скарбницю психологічної прози XIX ст. Конфлікт молодої людини та суспільства в романі «Червоне і чорне». Образ Жульєна Сореля. Зображення соціального середовища у творі. Символіка. 

 19

Густав Флобер (1821 – 1880). Значення Г. Флобера для розвитку реалізму.

 20

Густав Флобер. «Пані Боварі».  Конфлікт романтичних ілюзій та дійсності в романі «Пані Боварі». Сюжет і композиція роману. Зображення суспільства. Еволюція Емми Боварі. Образи обивателів. Об’єктивний стиль Г. Флобера. Психологічні деталі. Боварізм як суспільно-психологічне явище.

 21

Оскар Вайльд (1854 – 1900). Ідейно-естетичні погляди і творчий шлях митця. Традиції і новаторство О. Вайльда в жанрі роману.

 22

Оскар Вайльд (1854 – 1900). «Портрет Доріана Грея». Проблема краси й моралі в романі «Портрет Доріана Грея». Система образів. Еволюція головного героя. Роль фантастики у творі. Символіка.

 23

Розвиток мовлення. Німецький романтизм. Волт Вітмен. «Листя трави». Стендаль  «Червоне і чорне».  Флобер  «Пані Боварі».  Оскар Вайльд   «Портрет Доріана Грея».

 24

Тематична контрольна робота на тему: Перехід від романтизму до реалізму. Золоте століття роману.  Стендаль  «Червоне і чорне».  Флобер  «Пані Боварі». Оскар Вайльд   «Портрет Доріана Грея».   

 25

Модернізм як літературно-мистецький напрям кінця XIX – початку XX ст. Течії раннього модернізму: символізм, імпресіонізм, неоромантизм. Теоретичні засади й художні відкриття поезії французького символізму. Взаємодія символізму й імпресіонізму в ліриці.

 26

Франція. Шарль Бодлер (1821 – 1867). «Квіти зла»  («Альбатрос», «Відповідності», «Вечорова гармонія»). Ш. Бодлер – пізній романтик і зачинатель модернізму. Збірка «Квіти зла» (загальна характеристика). Образи, символи, особливості поетичної мови у віршах Ш. Бодлера.

 27

Поль Верлен (1844 – 1896). «Поетичне мистецтво», «Осіння пісня».  Естетичні погляди поета у вірші «Поетичне мистецтво». Зображення пейзажів природи і душі в «Осінній пісні». Сугестивність, музичність, живописність лірики.

28 

Артюр Рембо (1854-1891). «Голосівки», «Моя циганерія». Художнє новаторство А. Рембо. Поєднання рис імпресіонізму й символізму в сонеті «Голосівки». Образ ліричного героя у вірші «Моя циганерія».

 29

Зміни в драматургії на межі XIX–XX ст.

 30

Бельгія. Моріс Метерлінк (1862 – 1949). «Синій птах». М. Метерлінк як теоретик і практик «нової драми». Концепція символістського театру.

31 

Ідея одухотворення життя й відновлення втрачених зв’язків у драмі-феєрії «Синій птах». Особливості розвитку сюжету. Роль фантастики. Символіка образів. Трактування фіналу.

32 

Позакласне читання. Ремарк Е.М. «Три товариші»

 33

Позакласне читання. Уеллс Г. «Війна світів», «Невидимець» 

2 курс Зарубіжна література

  

Тема 

Для переходу до уроку клацніть лівою клавішею миші на потрібну вам тему. Розміщені уроки позначені червоним кольором 

1

Значення художньої літератури для людини й людства XXI ст. Формування читача в епоху цифрових технологій. Оригінали й переклади художніх творів, їхня роль у розвитку особистості. Перекладна література як важливий складник вітчизняної культури й чинник формування української нації.

2

Стародавня Греція Етапи й шедеври античності (огляд). Гомер (приблизно VIII ст. до н. е.). «Одіссея» (1-2 уривки за вибором учителя)

3

Міфологічні, пригодницькі й побутові елементи в «Одіссеї». Уславлення людського розуму, вірності, винахідливості й допитливості. Засудження беззаконня, насильства й несправедливості та самовпевненості й марнославства. Образ Одіссея.

4

Італія. Специфіка італійського Відродження, його основні етапи, представники. (МЗ) Історія, художня культура.

5

Данте Аліґ’єрі (1265 – 1321). «Божественна комедія» (Пекло, І, V). Роль Данте Аліґ’єрі в історії європейської культури.

6

Поема «Божественна комедія» як філософсько-художній синтез середньовічної культури й утілення ідей раннього Відродження. Особливості композиції поеми. Концепція світу й людини. Алегоричний зміст образів та епізодів. Жанрова своєрідність твору.

7

Англія. Ренесанс в Англії. Здобутки й представники.

№ уроку

 

Тема уроку (для переходу до уроку клацніть лівою клавішею миші на потрібну вам тему)

 8

 

Вільям Шекспір (1564 – 1616). «Гамлет». Здобутки драматургії В. Шекспіра. Філософські та моральні проблеми в трагедії «Гамлет». Провідні мотиви твору. Художній простір (данське королівство як символ). Гамлет – вічний образ світової літератури. Багатогранність шекспірівських характерів. Відкритість твору в часі, його рецепція та інтерпретації в наступні епохи.

 

 9

 

Розвиток мовлення. Золоті сторінки далеких епох. Гомер, Данте, Шекспір

 10

 

Контрольна робота з теми: Золоті сторінки далеких епох. Гомер, Данте, Шекспір

 

2-18  код      k6zkmav

3-18  код      3q6gm7v

 

 11

 

Специфіка переходу від романтизму до реалізму. Німеччина. Романтизм у Німеччині.

 12

 

Ернст Теодор Амадей Гофман (1776 – 1822). «Крихітка Цахес на прізвисько Цинобер». Е. Т. А. Гофман як представник гротескної течії романтизму. Віхи мистецького шляху.

 13

 

Протиставлення філістерів та ентузіастів як провідний конфлікт творчості Е. Т. А. Гофмана. Особливості сюжету й композиції повісті «Крихітка Цахес на прізвисько Цинобер». Гротескні образи. Викривальний зміст твору. Символіка.   

 14

 

Особливості сюжету й композиції повісті «Крихітка Цахес на прізвисько Цинобер». Викривальний зміст твору. Символіка.

 

 15

 

США. Розвиток романтизму в США, видатні представники. Волт Вітмен (1819 – 1892).  Місце В. Вітмена в літературному процесі США. Особливості світобачення митця.

 16

 

Волт Вітмен. «Листя трави» (1-2 уривки за вибором учителя).Зв’язок збірки «Листя трави» з історією та життям Америки. Тематика, проблематика, композиція збірки «Листя трави». Образ ліричного героя. Символи. Традиції й  художнє новаторство В. Вітмена.

 17

  

Роман як жанр літератури, його формування і провідні ознаки. Різновиди роману XIX ст., національна своєрідність.

 18

 

Стендаль (Марі Анрі Бейль, 1783 – 1842). «Червоне і чорне». Творчий шлях письменника, його внесок у скарбницю психологічної прози XIX ст. Конфлікт молодої людини та суспільства в романі «Червоне і чорне». Образ Жульєна Сореля. Зображення соціального середовища у творі. Символіка. 

 19

 

Густав Флобер (1821 – 1880). Значення Г. Флобера для розвитку реалізму.

 20  

Густав Флобер. «Пані Боварі».  Конфлікт романтичних ілюзій та дійсності в романі «Пані Боварі». Сюжет і композиція роману. Зображення суспільства. Еволюція Емми Боварі. Образи обивателів. Об’єктивний стиль Г. Флобера. Психологічні деталі. Боварізм як суспільно-психологічне явище.

 21

 

Оскар Вайльд (1854 – 1900). Ідейно-естетичні погляди і творчий шлях митця. Традиції і новаторство О. Вайльда в жанрі роману.

 22

 

Оскар Вайльд (1854 – 1900). «Портрет Доріана Грея». Проблема краси й моралі в романі «Портрет Доріана Грея». Система образів. Еволюція головного героя. Роль фантастики у творі. Символіка.

 23

 

Розвиток мовлення. Німецький романтизм. Волт Вітмен. «Листя трави». Стендаль  «Червоне і чорне».  Флобер  «Пані Боварі».  Оскар Вайльд   «Портрет Доріана Грея».

 24

 

Контрольна робота. Німецький романтизм.   «Листя трави». Стендаль  «Червоне і чорне».  Флобер  «Пані Боварі». Оскар Вайльд   «Портрет Доріана Грея».

 

 25

 

Модернізм як літературно-мистецький напрям кінця XIX – початку XX ст. Течії раннього модернізму: символізм, імпресіонізм, неоромантизм.

Теоретичні засади й художні відкриття поезії французького символізму. Взаємодія символізму й імпресіонізму в ліриці.

 26

 

Франція. Шарль Бодлер (1821 – 1867). «Квіти зла»  («Альбатрос», «Відповідності», «Вечорова гармонія»).

Ш. Бодлер – пізній романтик і зачинатель модернізму. Збірка «Квіти зла» (загальна характеристика). Образи, символи, особливості поетичної мови у віршах Ш. Бодлера.

 27

 

Поль Верлен (1844 – 1896). «Поетичне мистецтво», «Осіння пісня».  Естетичні погляди поета у вірші «Поетичне мистецтво». Зображення пейзажів природи і душі в «Осінній пісні». Сугестивність, музичність, живописність лірики.

28 

 

Артюр Рембо (1854-1891). «Голосівки», «Моя циганерія». Художнє новаторство А. Рембо. Поєднання рис імпресіонізму й символізму в сонеті «Голосівки». Образ ліричного героя у вірші «Моя циганерія».

 29

 

Зміни в драматургії на межі XIX–XX ст.

 30

 

Бельгія. Моріс Метерлінк (1862 – 1949). «Синій птах». М. Метерлінк як теоретик і практик «нової драми». Концепція символістського театру.

31 

 

Ідея одухотворення життя й відновлення втрачених зв’язків у драмі-феєрії «Синій птах». Особливості розвитку сюжету. Роль фантастики. Символіка образів. Трактування фіналу.

32 

 

Позакласне читання. Ремарк Е.М. «Три товариші»

 33

 

Позакласне читання. Уеллс Г. «Війна світів», «Невидимець»